Min kamerautrustning.

 
Nikon D80 - En kamera som jag köpte via blocket av en tjej i Stockholm sommaren 2011. Kan ångra att jag inte köpte en D90 just för att man även kan filma på den, men annars ångrar jag absolut ingenting. Inte alls värstavärsta kameran men inte heller den supersuper dåliga!
 

Objektiv:

AF-S nikkor 24-70mm - Det "vanliga" objektivet. Detta satt på kamerahuset D80 när jag köpte det, ett bra standard objektiv enligt mig, men det finns självklart bättre.
 
Nikkor 50/1,8D AF-S - Ett bra komma igång objektiv för porträttfotografering. Jag köpte det utav min bror efter många om och men då jag förälskade mig i det när han köpte det. Jag fullkomligt älskar det och det är det som oftast sitter på min kamerahus nuförtiden
 
Annat tillbehör:
 
hama uv 67mm filter - Det är ett filter jag har till 18-70 objektivet som man sätter på för att ta bort uv-strålar och en för att skydda glaset på objektivet mot repor och smuts.
 
Stativ PhotoStar 125 EF Digital - Inte världens bästa kan jag säga, det känns ostabligt och är väldigt lätt, men det funkar för mig som inte är proffsfotograf.
 
Fjärrutlösare - For Nikon, köpte det för en väldigt billig peng på ebay och den funkar utmärkt.
 
Kameraväska Samsonite Trekking - I denna väskan får kamerahuset med objektiv + ett extra objektiv plats.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

jag funderar på att sälja min d90 och köpa en ny kamera om du är intresserad?

2013-01-05 @ 09:46:04
Blogg: http://emmathee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0